Jan 18, 2017

TeleQ Uppgradering


TeleQ uppgraderas!
Ikväll kommer vi att uppgradera TeleQ. Det kommer en mängd kunddrivna småförbättringar och fixar. Den största förändringen gäller regler för arbetstelefonnummer i TeleQ, läs nedan för mer informaton.
TeleQ uppgraderas!
Ikväll kommer vi att uppgradera TeleQ. Det kommer en mängd kunddrivna småförbättringar och fixar. Den största förändringen gäller regler för arbetstelefonnummer i TeleQ, läs nedan för mer informaton.

Ändring av regler för arbetstelefonnummer

För att hantera samtal i TeleQ krävs ett giltigt arbetstelefonnnummer inlagd som TeleQ kan koppla dina samtal till. Arbetstelefonnummer anges under "Mina Inställningar" och ska vara med riktnummer utan bindestreck. Efter den här uppgraderingen måste man ange ett fullständigt telefonnummer för att kunna hantera samtal - inga bindestreck eller kortnummer tillåts.

För att kontrollera dina inställningar följ instruktionerna nedan:

1. Logga in i TeleQ.
2. Välj ”Mina inställningar” i högra hörnet.
3. I rutan för ”Typ av utringning” Kontrollera att det står Serveruppringing– om det gör det fortsätt till punkt 4. Har du inte serverutringning så behöver du inte vidta någon åtgärd. Stäng då ner fönstret.
4. Har du serverutringning: Kontrollera att arbetstelefonnumret är fullständigt. Riktnummer ska vara inkluderat utan bindestreck, exempel: 018194440. Använder du en mobiltelefon så skriver du in hela mobilnumret utan bindestreck.
5. Sista steget är att spara - sedan kan du ta samtal som vanligt.

Känner du inte till ditt fullständiga telefonnummer, kontakta din telefoniansvarige.

Har du frågor om den här informationen kan du kontakta oss.

Skrivet av: Telerutin